Antonov- 70
Aug 20th, 2009 by admin
Rusia şi Ucraina au semnat la salonul aviatic de la Moscova un contract pe termen lung de cooperare în vederea producerii avionului militar de transport An-70. Acordul a fost semnat de ministru rus al apărării Anatoli Serdiucov şi de ministrul ucrainian al apărării Valeri Ivacenko.
Acorduri referitoare la An-70 au mai fost semnate în 1993 şi 1999 dar în 2003 forţele aeriene ruse au respins proiectul ca având probleme de securitate a zborului. Pe 27 ianuarie 2001 un avion militar de transport ucrainean de tipul AN-70 s-a prabusit în timpul unui zbor de antrenament, dar accidentul nu s-a soldat cu victime. Avionul s-a prabusit puţin după decolarea de pe aeroportul din Omsk (Siberia Occidentala), ca urmare a opririi a doua din cele patru motoare, dar aterizarea de urgenţă a fost amortizată de stratul de zapada, a declarat un responsabil al FSN din regiunea Omsk. Aparatul, care este produs în urma unei colaborari dintre ministerele Apararii din Ucraina şi Federaţia Rusă, se află în faza de omologare. În 2006 Rusia s-a retras definitiv din proiect datorită deteriorării relaţiilor cu vecinul de la vest. Decizia de a reveni în proiect, parafată la Maks-2009 Moscova, vine cu puţin timp îninte de alegerile prezidenţiale din Ucraina. În ultima perioadă de timp preşedinte rus Dimitrie Medvedev a lansat atacuri fără precedent împotriva Kievului, cerînd voalat schimbarea preşedintelui la următorul scrutin. Sondajele din ultima vreme arată că Victor Iuscenko nu mai are nicio şansă să-şi reânnoiască mandatul. Potrivit jurnaliştilor de la AFP, Rusia încearcă cu prilejul acestor alegeri – ajutată de cotidianul ucrainean Segodnia – să îşi ia revanşa printr-o victorie “adevarată” a lui Victor Ianukovici, fostul contracandidat al lui Iuscenco la alegerile precedente. Ianucovici este cotat cu 25% din intentiile de vot, el il devanseaza pe premierul Iulia Timosenko (16%) şi pe fostul preşedinte al Parlamentului, Arseni Iateniuk (12,3%). Sondajele îi atribuie preşedintelui Victor Iuscenko doar 3% din intenţiile de vot. Rusia nu doreşte o Ucraină în NATO iar din punct de vedere militar proiectele comune în zona complexului militar reface vechile legături dintre militarii ruşi şi militarii ucrainieni promoscoviţi. Acest lucru schimbă balanţa în zona militară pro sau contra admiterii în NATO şi favorizează o reîntoarcere a Ucrainei la „matcă”.
An-70 este un avion de transport de ultimă generaţie cu patru motoare de tipul Progress D-27 propfan ce pot atinge o eficienţă de 90% la o viteză supersonică.Este un avion fly-by-wire cu o cabină de pilotaj de tipul glass-cockpit. Acest tip de cabină elimină necesitatea unui inginer de zbor datorită sistemului de management te ultimă tehnologie. Componenta de bază a cabinei de pilotaj este Electronic Flight Instrument System (EFIS) sistem ce asigură prezentarea datele necesare zborului. Bordul dispune de PFD (primary flight display) şi MFD (multi-function display). Pilotul mai are la dispoziţie LCD-uri care prezintă situaţia în zbor a principalilor parametri ai motoarelor dar şi a celorlalte sisteme de zbor. Sistemul Engine Indicating and Crew Alerting System (EICAS) sau cel denumit Electronic Centralised Aircraft Monitor (ECAM) sunt prezente pe ultimele tipuri de avioane de linie Boeing sau Airbus. Sistemul de zbor este unul cu acces în timp real unde pilotul acesesază informaţiile necesare. Astfel de cabine de pilotaj se găsesc pe avionele McDonnell Douglas MD-80/90, Boeing 737 Classic, 757 şi 767-200/-300, Airbus A300-600 şi A310.
Caracteristici generale:
Echipaj: 3-5
Capacitate: 300 soldaţi sau 206 răniţi
Încărcătură : 47 tone (2.25g) (103,620 lb (2.25g)) cargo
Lungime: 40.7 m (133 ft 6 in)
Anvergura aripilor: 44.06 m (144 ft 7 in)
Înălţime: 16.38 m (53 ft 9 in)
Greutate fără încărcătură: 66,230 kg (146,000 lb)
Greutate cu încărcătură : 108,860 kg (240,000 lb)
Greutate maximă la decolare: 145,000 kg (2.25g) (319,725 lb (2.25g))
Motoare: 4× Progress D-27 propfans, 10,350 kW (14,000 hp) each
Performanţe
Viteză maximă: 780 km/h (420 knots, 485 mph)
Rază de acţiune: 6,600 km (3,600 nm, 4,100 mi) with 20 tonnes of cargo
Rază de croazieră: 8,000 km (4,320 nm, 4,970 mi)
Altitudine maximă de zbor: 12,000 m (40,000 ft)
Viteză de urcare: 24.9 m/s (4,900 ft/min)